GARANTIE MACHELP

GARANTIE OP IPHONE'S, IPAD'S EN MACBOOKS

Op producten van MacHelp heb je recht op wettelijke garantie conform de Europese richtlijnen. Wettelijke garantie houdt in dat een product datgene is of moet doen wat jij er als koper in alle redelijkheid van mag verwachten. Het product moet bij levering in goede staat verkeren en -bij normaal gebruik- ook in ieder geval 12 maanden naar behoren functioneren. Wanneer een device niet compleet, beschadigd of defect is bij ontvangst of niet naar behoren werkt, neem dan contact met ons op.

Extra garanties en fabrieksgaranties doen niks af aan de wettelijke rechten. Wanneer je niet zeker bent of iets onder de garantievoorwaarden valt, kun je altijd contact met ons opnemen.

 

Kwaliteitscheck

Alle refurbished toestellen van MacHelp krijgen voordat ze verkocht worden een uitgebreide kwaliteitscontrole op ruim 50 punten. Eventuele defecte onderdelen worden daarbij vervangen door nieuwe onderdelen. Omdat wij achter onze refurbished toestellen en de kwaliteit daarvan staan, ontvang je bij ons 2 jaar garantie op je aankoop.

 

Wat doe ik als mijn product een defect vertoont?

Mocht je toestel binnen de garantietermijn defect raken, dan kun je gebruik maken van onze Reparatie Service. Neem contact op met onze Service Desk op 038 33 888 40 of loop even binnen op de Ambachtsstraat 3c in Kampen (bij voorkeur op afspraak), wij zullen je helpen met het betreffende probleem.

Wij proberen vervolgens in eerste instantie telefonisch of aan de balie om je klacht te verhelpen. Op deze manier sluiten we zoveel mogelijk uit dat het defect een gebruikersfout betreft. Ook word je (eventuele) klacht(en) genoteerd en ontvang je nadere informatie om het device eventueel aan ons te retourneren.

 

Ons advies

Binnenbrengen op de Ambachtsstraat 3c te Kampen is voor ons het meest handig. Maar je kunt je toestel ook opsturen. Het risico voor het insturen van een pakket ligt bij de verzender. Wij adviseren altijd om een defect toestel (tot €500) verzekerd én aangetekend te versturen. Zorg tevens voor een goed beschermde, normale en degelijke verpakking waarin de inhoud van het pakket niet opvalt. Na de reparatie kun je het toestel afhalen bij MacHelp of krijg je het weer kosteloos thuis gestuurd. MacHelp respecteert de wettelijk bepaalde garanties en zal naar een optimale afhandeling streven.

Je rechten tijdens de garantieperiode

Als een device niet naar behoren functioneert binnen de toepasselijke garantietermijn, zullen we met een passende oplossing komen. Je toestel zal dan gratis worden gerepareerd of geruild worden voor een vergelijkbaar exemplaar. Is dit niet mogelijk dan kun je een bedrag terug vragen, afhankelijk van de aanschafdatum:

Aanschafdatum

Percentage vd aankoopprijs

 

0 - 6 maanden

100%

 

7 - 12 maanden

80%

 

13 - 18 maanden

60%

 

19 - 24 maanden

40%

 

Wanneer het probleem een gebruikersfout betreft, valt dit buiten de garantie. Met gebruikersfouten bedoelen we onder andere val-, stoot- en vochtschade.

Twijfel je over de garantie? Neem dan contact met ons op.

WAT VALT ONDER DE GARANTIE?

Een toestel moet, volgens de wettelijke garantie, voldoen aan de verwachting die je ervan hebt. Wel moet je het toestel op de juiste manier gebruiken. Wanneer het toestel dan binnen 2 jaar defect raakt, heb je volgens de garantie recht op gratis reparatie of een vervangend toestel.

 

Problemen met onderstaande zaken vallen onder de garantie 24 maanden garantie:

  • Microfoon / luidspreker (met uitzondering van stof- of vochtschade);
  • WiFi en problemen met netwerkverbinding;
  • Problemen met het moederbord;
  • Touchscreen (wanneer deze gedeeltelijk of helemaal niet meer functioneert);
  • Knoppen op het device, met uitzondering van de touch-ID functionaliteit;
  • Accu/batterij (bij snel leeglopen of warm worden).

 

WAT VALT BUITEN DE GARANTIE?

Bij schade die veroorzaakt is als gevolg van val-, stoot- of vochtschade, kan het zijn dat de reparatiekosten van een ander defect niet meer onder de garantie valt. De garantie vervalt ook bij toepassing van illegale software zonder het merk van de fabrikant.

 

Let op: Laat je een device repareren of onderdelen vervangen bij een externe partij? Dan vervalt de garantie bij MacHelp.

 

Onderstaande punten vallen buiten de garantie:

  • Mankementen na de garantieperiode van 2 jaar;
  • Schade als gevolg van ondeugdelijk gebruik door gebruiker (gebroken/gescheurde onderdelen en/of vochtschade);
  • Gebroken simkaartlezer;
  • De touch-ID functionaliteit bij vervanging van de homebutton;
  • Gebroken cameralens;
  • Beschadigde of vieze laadconnector;
  • Loszittende onderdelen hoofdtelefoon aansluiting / AUX Flex;
  • Loslatende coating bij Retina Macbook schermen;
  • Refurbished iPhone 7 (Plus) / iPhone 8 toestellen zijn niet per definitie waterdicht en hierop geven wij dus géén garantie;
  • Bij iPhone 7 (Plus) / iPhone 8 toestellen is de homebutton niet te repareren, dus hierop kunnen wij geen garantie geven.

 

GARANTIE OP ACCESSOIRES

Voor garantie op accessoires geldt een andere termijn dan op de toestellen zelf. Bij MacHelp heb je standaard 12 maanden garantie op de accessoires, gerekend vanaf de aankoopdatum. Indien de producten binnen die periode een defect vertonen en er geen val-, stoot- of waterschade is, wordt het accessoire kosteloos omgeruild.

 

REPARATIE

Wanneer je problemen hebt met een toestel binnen 2 jaar na levering, kun je deze aan ons retour zenden door middel van het reparatieformulier of nog beter even langsbrengen op de Ambachtsstraat 3c in Kampen. Om er zeker van te zijn dat het defect onder de garantie valt, kun je het beste voor verzending contact opnemen met onze Service Desk. Zij staan zowel telefonisch: +31 038 338 8840, als per mail: info@machelp.nl voor je klaar. Je kunt ook gewoon even bij ons binnenlopen op Ambachtsstraat 3c in Kampen (liefst op afspraak).

 

Let op:

  • Wanneer je een toestel naar ons retour stuurt of brengt ter reparatie en er blijkt bij ons geen defect aan te zitten, zullen wij onderzoekskosten in rekening moeten brengen. Deze onderzoekskosten bedragen €29,95 inclusief BTW en zullen moeten worden voldaan alvorens wij het toestel weer naar je kunnen terugbezorgen.
  • Wanneer je het toestel naar ons terugstuurt voor reparatie, dient deze te worden teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Het is aan te raden om een back-up van de gegevens en bestanden op je device te maken voordat je deze terug zet naar de fabrieksinstellingen. Wanneer terugzetten naar fabrieksinstellingen niet mogelijk is, moet de toegangscode vermeld worden op het reparatieformulier. MacHelp is niet verantwoordelijk voor eventuele verloren gegevens of bestanden. Je kunt ook even bij MacHelp binnenlopen voor hulp en afstemming voorafgaand aan reparatie.

MacHelp werkt met een inspanningsverplichting. Dit houdt in dat wij proberen om binnen 24 uur na ontvangst van een toestel deze te repareren en te retourneren. Betreft het defect een moederbordprobleem? Dan wordt het device omgeruild voor een vergelijkbaar exemplaar.

 

KLACHTEN

Tevreden klanten vinden wij belangrijk. Het kan echter voorkomen dat je niet tevreden bent over de producten of diensten van MacHelp. Wij helpen je graag om klachten op te lossen.

 

Om je daarbij zo snel en goed mogelijk te helpen hebben wij een korte klachtenprocedure. Je kunt contact opnemen met onze klantenservice. Telefonisch is deze bereikbaar op telefoonnummer: +38 33 888 40 van maandag tot vrijdag van 08.30 - 17.00 uur. Je kunt je klacht ook mailen naar info@machelp.nl.

Mocht het voorkomen dat je niet tevreden bent met de afhandeling van je klacht? Dan kun je mailen: info@machelp.nl (onderwerp mail: klacht ‘bestelnummer’). Je ontvangt dan binnen 2 werkdagen antwoord.

Tevens is het mogelijk om je klacht aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform http://ec.europa.eu/consumers/odr/ ) voor te leggen.

Algemene voorwaarden