De verschillende apps en office programma’s van Google zorgen ervoor dat je op een simpele manier je collega’s en anderen kunt bereiken. Google biedt op het gebied van communicatie hele krachtige apps zoals Gmail, Drive, Meet, Calendar en Chat. Daarnaast helpen de office programma’s zoals Docs, Spreadsheets en Slides om effectief samen te werken. Zonder het installeren van speciale software kan je documenten opstellen, deze delen met collega’s en er samen en tegelijkertijd in werken. Kortom: Google apps en office programma’s helpen je om de productiviteit van je bedrijf te vergroten.
De Google apps en office programma’s werken op ieder apparaat met een internetaansluiting en browser. Je kunt dus altijd bij jouw gegevens en documenten. De programma’s die je op je MacBook of Windows computer hebt staan, open je dus ook op je iPhone of Android toestel. Alle data die is opgeslagen binnen deze apps en office programma’s blijven onder controle van jouw bedrijf. Omdat Google Workspace een onafhankelijk platform is kan je met elk device al je informatie benaderen.
Contact ons gerust voor meer informatie over de mogelijkheden van Google Workspace. MacHelp laat jouw medewerkers graag kennismaken met Google Workspace door middel van onze Google Workspace Training. De medewerkers leren hoe ze op de meest efficiënte manier om kunnen gaan Google Workspace apps en de Google Workspace Office programma’s.
Wil je Google Workspace gaan gebruiken dan kan je kiezen uit één van de vier pakketten die worden aangeboden. Uiteraard kan MacHelp dit voor jou of jouw bedrijf installeren en eventueel een training geven over het gebruik van Google Workspace. Google Workspace is geschikt voor zowel kleine bedrijven en ZZP’ers alsook grotere bedrijven en organisaties.
Elk abonnement bevat: Gmail, Drive, Meet, Calendar, Chat, Jamboard, Docs, Sheets, Slides, Keep, Sites en Forms.
functies | Starter | Standard | Plus | Enterprise |
---|---|---|---|---|
p/m per gebruiker | 5,20 | 10,40 | 15,60 | Neem contact op |
Aangepaste en beveiligde zakelijke |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Max. deelnemers videomeeting | 100 | 150 | 500 | 500 |
Opnemen videomeetings | ![]() |
![]() |
![]() |
|
Deelname bijhouden | ||||
Ruisonderdrukking | ||||
Livestreaming binnen het domein | ||||
Cloudopslag per gebruiker | 30 GB | 2TB | 5 TB | 5 TB (uitbreidbaar) |
Vault (geavanceerd archiveren en naleving) | ||||
Geavanceerd eindpuntbeheer | ||||
Uitgebreide beveiligings- en beheerfuncties | Standaard | Standaard | Geavanceerd | Zeer uitgebreid |
functies | Starter | Standard |
---|---|---|
p/m per gebruiker | 5,20 | 10,40 |
Aangepaste en beveiligde zakelijke |
![]() |
![]() |
Max. deelnemers videomeeting | 100 | 150 |
Opnemen videomeetings | ![]() |
![]() |
Deelname bijhouden | ||
Ruisonderdrukking | ||
Livestreaming binnen het domein | ||
Cloudopslag per gebruiker | 30 GB | 2TB |
Vault (geavanceerd archiveren en naleving) | ||
Geavanceerd eindpuntbeheer | ||
Uitgebreide beveiligings- en beheerfuncties | Standaard | Standaard |
functies | Plus | Enterprise |
---|---|---|
p/m per gebruiker | 15,60 | Neem contact op |
Aangepaste en beveiligde zakelijke |
![]() |
![]() |
Max. deelnemers videomeeting | 500 | 500 |
Opnemen videomeetings | ![]() |
![]() |
Deelname bijhouden | ||
Ruisonderdrukking | ||
Livestreaming binnen het domein | ||
Cloudopslag per gebruiker | 5 TB | 5 TB (uitbreidbaar) |
Vault (geavanceerd archiveren en naleving) | ||
Geavanceerd eindpuntbeheer | ||
Uitgebreide beveiligings- en beheerfuncties | Geavanceerd | Zeer uitgebreid |
Een van de meest krachtige apps is gmail. Gmail is een van de meest populaire apps op de wereld om je mail mee te openen. Je kunt overal, vanaf elk device, inloggen op je Gmail account en je e-mails raadplegen.
Binnen het Google Workspace pakket kan je ook gebruik maken van de Google Calendar, ook wel Google Agenda genoemd. De Google Agenda is een handige app om je agenda bij te houden, om je agenda te delen met collega's en om gezamenlijke afspraken te maken en uitnodigingen voor meetings te delen met anderen (ook naar Microsoft gebruikers).
In Google Drive kan je bestanden opstellen, openen, opslaan en delen op één veilige plaats. Je hebt overal toegang tot je bestanden, zowel vanaf je desktop als vanaf je telefoon. Je kunt zelf kiezen hoe en met wie je bestanden wilt delen.
Met Google Chat kan je eenvoudig een privégesprek voeren of een groepsgesprek initiëren. Daarbij kunnen ook bestanden en taken met elkaar gedeeld worden. Zo kunnen teams overal effectief met elkaar samenwerken middels een beveiligde verbinding.
Wanneer je ook graag zou willen bellen door middel van je Google Workspace account is het zelfs mogelijk om met een speciaal nummer te bellen via Google Voice. Google Voice zorgt ervoor dat je op meerdere apparaten kan bellen via je eigen nummer. Je bent dus altijd bereikbaar wanneer er een internetverbinding is.
Nog een app die op het gebied van communicatie heel handig kan zijn is Google Meet. Met Google Meet kun je chatten en beeldbellen met je collega’s. Super handig en effectief. Helemaal wanneer er veel vanuit huis gewerkt wordt.
Voor het maken van documenten heeft Google Workspace een fantastische applicatie ontwikkeld namelijk Google Docs. Google Docs is de tegenhanger van Microsoft Word. Het grote voordeel van Google Docs is dat het speciaal gericht is op het online bewerken en delen van de bestanden. Zo kan je met je collega’s tegelijk werken in eenzelfde document en zelfs chatten wanneer je in hetzelfde document zit. Alles draait om het samenwerken met je collega’s en zo het beste in je bedrijf naar boven te halen.
Voor het maken van spreadsheets heeft Google de app Google Spreadsheets uitgebracht. Google Spreadsheets is een krachtige app waarbij je vele overeenkomsten herkent vanuit Microsoft Excel. Google Spreadsheets onderscheid zich ten opzichte van Microsoft Excel net zoals in Google Docs in het samenwerken. Ook hiermee kan je met meerdere personen tegelijk werken in een document. Uiteraard werkt Google Spreadsheets gewoon samen met de bekende bestandsformaten.
Met Google Slides, ook wel Google Presentaties genoemd, maak je eenvoudig de mooiste presentaties. Hiervoor is geen speciale software vereist. Een presentatie is eenvoudig te delen met collega’s en meerdere mensen kunnen tegelijk in hetzelfde bestand werken.
Leg eenvoudig notities, foto’s of aantekeningen vast met Google Keep. Ook brainstormideeën en taken zijn realtime te bekijken en kunnen worden afgevinkt. Alles kan op alle apparaten gesynchroniseerd worden. Hierdoor heeft iedereen alle belangrijke gegevens altijd bij de hand.
Met Google Forms maak je op eenvoudige wijze een enquête of formulier aan. Alle reacties worden verzameld in een spreadsheet zodat je de gegevens kunt analyseren.
Bekijk de andere Google workspace pagina's
Google Workspace Training
Cloud opslag, privacy en beheer
Google Workspace education