iPhone gaat niet meer aan

Onze Apple Support Helpdesk bevindt zich in het centrum van Kampen. Hierdoor komen mensen regelmatig langs met problemen met betrekking tot hun iPhone. De iPhone gaat bijvoorbeeld niet meer aan of ondervindt andere problemen. Deze tip schrijven wij omdat sommige problemen snel te verhelpen zijn.

 

Wat moet ik doen wanneer mijn iPhone is vastgelopen of de iPhone een zwart scherm heeft?

Het kan zijn dat je iPhone een zwart scherm heeft of dat deze is vast gelopen. Dit probleem is vaak makkelijk op te lossen. Je kan dit doen door de iPhone geforceerd te herstarten. Het is belangrijk dat er geen gebreken zijn aan de knoppen van de iPhone en uiteraard moet de telefoon nog wel gewoon aan gaan.

Per iPhone beschrijven we de stappen die genomen moeten worden om de iPhone te herstarten:

  • iPhone 8 of hoger
    Je kunt de iPhone 8 of hoger geforceerd herstarten door kort op de 'volume-omhoog' knop te drukken. Daarna druk je kort op de 'volume-omlaag' knop en vervolgens hou je de 'aan-/uitknop' ingedrukt totdat het apple logo tevoorschijn komt.
  • iPhone 7 of iPhone 7 Plus
    Om de iPhone 7 of iPhone 7 Plus geforceerd te herstarten houd je de 'aan-/uitknop' en de 'volume-omlaag' knop vast totdat het apple logo tevoorschijn komt net als bij de andere toestellen.
  • iPhone 6s en lager
    Bij de iPhone 6s of lager kan je de iPhone geforceerd herstarten door de 'aan/uit' knop en de 'thuisknop' vasthouden totdat er een apple logo verschijnt. Dit is helaas niet mogelijk wanneer er een defect is aan de thuisknop.

Mijn iPhone gaat nog steeds niet aan...

Wanneer het geforceerd herstarten nog steeds geen effect heeft gehad, dan raden we aan om de iPhone minstens een uur aan de oplader te leggen. Het zou namelijk kunnen zijn dat de batterij zo leeg is geraakt dat de iPhone niets meer doet. Wanneer je de iPhone aan de lader hebt moet er na een aantal minuten tot één uur al een batterij op het scherm verschijnen.

Wanneer er na het uur nog niets is gebeurd raden we aan om even contact met ons op te nemen via ons telefoonnummer: 038-3388840 of door gewoon binnen te wandelen in onze Apple Support Helpdesk in Kampen. We kunnen dan aantal vervolgstappen uitvoeren.

Mijn iPhone heeft een batterij met voedingskabel in beeld

Wanneer je iPhone niet meer aan gaat maar je ziet nog wel een batterij in beeld met een voedingskabel, dan kan dit duiden op 3 verschillende problemen:

  • De kabel of power adapter is defect;
  • Er is een defect in de iPhone waardoor deze niet meer oplaadt;
  • Er zit stof in de 'Lightning poort' van de iPhone. Dit probleem komt regematig voor omdat een iPhone vaak in een broekzak wordt gedragen. Hoe dit opgelost kan worden lees je later in deze tip.

In de eerste 2 gevallen is het raadzaam om langs te komen in onze Apple Support Helpdesk in Kampen. Zo kunnen we uitzoeken waar het defect zich in bevindt.

 

Meer handige Apple Tips

Wil je iPad niet meer aan? Klik eens op deze link. Help, mijn iPad gaat niet meer aan, wat nu?
Ook handig om te weten: Hoe zet je je iPhone X uit?
Bekijk ook de andere handige MacTips van MacHelp.